רשת אתרים

התקנת וורדפרס אחת יכולה לשמש לניהול תוכן של משפר אתרים היושבים תחת אותו שם מתחם (גם תחת שמות מתחם שונים בעזרת תוספים). האתרים יכולים להיות תתי מתחם או ספריות.

לרשת יש מנהלי על המנהלים את כל הרשת ומהלי של אתרים ספציפיים שיש להם מעט פחות הרשאות מאשר בהתקנה רגילה.

כל אתר ברשת הוא נפרד מבחינה תוכנית.  מצד אחד זה אומר שבכל אתר ניתן לעשות כל דבר בלי להתחשב במה שנעשה באתרים אחרים ברשת אבל מצד שני קשה יותר לישם פונקציונליות המצריכה מידע מכל האתרים. למשל אי אפשר לבצע חיפוש ברשת כולה אלא רק בכל אתר ספציפי בפני עצמו.

הבדלים עקרוניים לעומת מספר התקנות של וורדפרס

  • התקנה ושדרוג – כאשר יוצאת גירסא חדש של וורדפרס/תוסף/תבנית עיצוב, ברשת צריך לשדרג רק עם אחת בכדי שהפונקציונאליות תשתדרג בכל האתרים בעוד שהתקנות הרגילות צריך לחזור על הפעולה עבור כל התקנה
  • תחזוקה – ברשת יש מקום מרכזי אחד בו נמצאים הקוד והקבצים שהועלו לאתר והתוכן נמצא בבסיס נתונים אחד ולכן קל יותר לגבות הכל בצורה מסודרת מאשר במצב בוא יש מספר התקנות במקומות שונים המשתמשים אולי בבסיסי נתונים שונים. לעומת זאת יותר קשה לשחזר אתר ספציפי אחד אם יש בכך צורך
  • תמיכה של תוספים וערכות עיצוב – לפעמים תוספים וערכות עיצוב שעובדים בהתקנה רגילה לא תומכים ברשת
  • הרשאות משתמשים – ברשת ניתן לתת הרשאות ניהול לאתר גם לאדם שלא סומכים על היכולות הטכניות שלו בנושאי אבטחה מאחר שהיכולות שלו מוגבלות יותר. בהתקנה רגילה חייבים לתת למנהל האתר הרשאות מלאות לניהול עם השלכות אבטחה אחרת (עם נותנים לו רק הרשאות של עורך למשל) כל שינוי ניהול יצריך התערבות של מישהו נוסף שהוא בעל הרשאות הניהול באתר.
  • התקנת תוספים וערכות עיצוב – בהתקנה רגילה מנהל האתר יכול להתקין כל מה שהוא רוצה, ברשת הואו פשוט לא יכול.
  • יבוא ויצוא – ניתן ליבא וליצא תוכן גם ברשת אבל אי אפשר ליבא את כל הנתונים שתוספים שומרים בבסיס הנתונים של ידי העתקת בסיס הנתונים כפי שאפשר לעשות בהתקנה רגילה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים