עריכת תוסף

דף עריכת התוסף מאשר עריכה של הקוד של התוסף. דרך דף זה ניתן לערוך רק תוספים שאינם אוטומטיים ואינם תוספי מערכת והוא אינו קיים ברשת אתרים.

זוהי הדרך הגרועה ביותר לערוך קוד של תוספים משתי סיבות

  • בשביל לשמור את השינויים הנערכים בקוד צריך בדרך כלל לתת הרשאות כתיבה לכל מי שיש לו גישה לספריה בה נמצא התוסף (דרך תוכנת FTP  או ממשק הניהול של האכסון). למרות שזה לא מהווה פרצת אבטחה בפני עצמו, מתן הרשאות כאלו מקל על ניצול פרצות אבטחה.
  • העורך הוא ברמה בסיסית ביותר ולא נוח לכל עבודה שדורשת יותר משינוי של שורה או שתיים. אחרי ביצוע שמירה לדוגמא לא ניתן לבטל את העריכה האחרונה.

אז מתי כן סביר להשתמש במנגנון העריכה הזה? רק כאשר אין שום גישה אחרת לשרת וחייבים לבצע תיקון מידי בתוסף.

בכדי לשמור את הקובץ הערוך בדרך כלל לקובץ צריכות להיות הרשאות כתיבה ציבורית. אם לקובץ אין הרשאות מתאימות לא ניתן יהיה לשמור את הטקסט הערוך לתוך הקובץ ולא יוצג כפתור "עדכון קובץ".

צורת העבודה הנוחה ביותר עם ממשק העריכה הזה הוא לבצע את העריכה בתוכנת עריכה (אפילו notepad) וכאשר רוצים לבדוק את השינויים להעתיק את כל התוכן מתוך תוכנת העריכה אל העורך במסך ולשמור.

בסיום חשוב לזכור להחזיר את הרשאות הקבצים למצב המקורי שלהן.

בחירת הקובץ לעריכה:

  • בחר תוסף לעריכה – תיבת בחירה בה בוחרים את התוסף אותו רוצים לערוך. בחירה של תוסף תשנה את רשימת הקבצים המופיעים תחת "קבצי תוספים"
  • קבצי תוספים – הקבצים המרכיבים את התוסף. הקלקה על קובץ תעלה אותו לעורך.

תיבת התיעוד מופיע רק עבור קבצים בשפת התכנות PHP. בתיבה זו מוצגות כל הפונקציות הידועות בהן משתמש הקוד בקובץ הנערך ובחירה בפונקציה תפתח חלון דפדפן המציג את התיעוד של הפונקציה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים