תגובות זבל (ספאם)

תגובות ספאם הן תגובות אשר אינן מוסיפות ערך לתוכן שפורסם, הוא שמטרתה הוא לנצל את התוכן כפלטפורמה לקידום אינטרסים של מישהו אחר בחינם וללא בקשת רשות. מתי תגובה היא תגובת ספאם הוא עניין להחלטה אישית שעשויה להשתנות בין אדם לאדם ובין אתר לאתר, אבל לרוב תגובות הספאם מאופיינות בחוסר קשר כלשהו לתוכן ובריבוי קישורים.

בדרך כלל המטרה של האנשים ששולחים תגובות ספאם היא לקדם אתרים על ידי הוספת קישורים לאתרים האלו בכל מקום אפשרי ברשת. הקישורים יכולים להיות חלק מהתוכן של התגובה או הכתובת של האתר של המגיב.

לעיתים מגדירים גם תגובות של טרולים (אנשים שהמטרה היחידה שלהם היא להפריע לדיון בתגובות) כספאם אפילו אם אינן מכילות קישורים או ניסיונות קידום.

הבעיה העיקרית עם רוב ספאם התגובות היא שגם כאשר התגובות לא מפורסמות באתר באופן מיידי, תגובות הספאם ממלאות את מסכי הניהול של התגובות ומקשות על ניהול התגובות הלגיטימיות.

וורדפרס מכילה אמצעי אחד לזיהוי ספאם – רשימה שחורה (ריקה בזמן ההתקנה) של מילים וכתובות IP שאם הן מופיעות בתגובה היא תחשב כספאם (ניתן לשלוט על הרשימה במסך הגדרות הדיון). ציון כתובות הIP של שולח התגובה שימושי אם יש שולח ספאם טורדני שמשתמש תמיד בכתובת מסוימת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים