התקנה חלק ראשון – הכנת שרת האכסון

צעד ראשון בהתקנה של וורדפרס הוא לבחור חברת אכסון. יש מספר מועט מאוד של חברות אכסון שיצרו עבורך אתר וורדפרס מיידית עם ההרשמה, חלק מהחברות יאפשרו התקנת וורדפרס בלחיצת כפתור אחת אבל בדרך כלל זו תהיה הגירסא האנגלית. ברוב החברות יהיה צורך בביצוע מספר הגדרות שרך ממשק הניהול של האכסון.

מאחר וטווחי המחירים ברוב חברות האחסון דומים ונמוכים הקריטריון החשוב ביותר הוא השירות שהם נותנים. אם חשוב לכם שירות בעברית יתכן שמשתלם לכם לשלם יותר עבור האכסון בחברה ישראלית.

בהנחה שחברת האכסון לא נותנת קיצורי דרך להתקנת וורדפרס תצטרכו לבצע א השלבים הבאים: (תמונות המסך הן לצורך המחשה בלבד – מסכי הניהול עשויים להראות בצורה שונה בחברות שונות)

הגדרות בסיס נתונים

בבסיס הנתונים נשמר כל התוכן של האתר, לכן צריך להגדיר בסיס נתונים שבו ישמר התוכן של האתר שלכם. ההגדרה כוללת שם שתתנו לבסיס הנתונים, שם משתמש שתצרו שיוכל לגשת לבסיס הנתונים וסיסמא עבור אותו משתמש. את כל הפרטים האלו כדאי לרשום בצד כי יהיה צורך להשתמש בהם מאוחר יותר.

יצירת בסיס הנתונים

בממשק הניהול חפשו אייקון שתחתיו כתוב MYSQL והקליקו עליו

כעו יפתח חלון שבו תוכלו ליצור בסיס נתונים חדש, לפעמים בחלון הזה יהיה רק קישור למקום אחר בו ניתן יהיה ליצור את בסיס הנתונים.

ארבעה פרטים חשובים פה

  1. MySQL database name – זהו שמו של בסיס הנתונים. חשוב להבין שלמרות שניתן היה להזין רק "wp" השם המלא הוא a5148084_wp
  2. MySQL user name – זהו שם המשתמש היכול לגשת לבסיס הנתונים. חשוב להבין שלמרות שניתן היה להזין רק "wp" השם המלא הוא pa5148084_wp
  3. שדות הpassword מכילים את הסיסמא שאיתה ניתן לגשת לבסיס הנתונים. במקרה הזה השתמשתי בwp123456. תמיד כדאי להשתמש בסיסמאות חזקות יותר מזו.
  4. בפינה הימנית העליונה מצוין שם השרת עליו נמצא בסיס הנתונים – mysql1.000webhost.com. אם לא מצוין שם השרת סביר להניח שבסיס הנתונים נמצא על השרת עליו יותקן הוורדפרס.

התקנת קבצי התוכנה של וורדפרס

ראשית צריך להוריד את הגירסא האחרונה מתוך אתר וורדפרס בעברית – http://he.wordpress.org/. הקובץ מכיל את תוכנת הוורדפרס מקובץ וצריך לפתוח אותו למקום כלשהו במחשב שלך.

בעזרת תוכנת FTP נעלה את קבצי הוורדפרס לשרת. אם האתר שלכם יהיה מבוסס רק על וורדפרס (כלומר כאשר מישהו יגלוש לכתובת www.mysite.co.il הוא יראה את התוכן שהעלתם בוורדפרס) אין צורך להעלות את ספרית הוורדפרס אלא רק את הקבצים הכלולים בה (ספריות wp-admin, wp-content, wp-includes ועוד כ20 קבצים נוספים). אם לחלופין תרצו שהוורדפס ישב ב www.mysite.co.il/blog תצרו ראשית את הספריה blog דרך תוכנת הFTP והעלו את אותם קבצים לתוכה.
המיקום המדויק שאליו צריך להעלות את הקבצים  עשוי להשתנות בין חברות אכסון שונות. בדרך כלל זו תהיה ספריה כשם האתר שלכם או http או www.

זה הכל, בשלב הבא נמשיך את ההגדרות תוך כדי הפעלת הוורדפרס עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים