תוסף

תוספים הם דרך להרחיב ולשנות את הפונקציונליות של וורדפרס. דוגמאות לכך היא תוספים לשיפור נראות במנועי חיפוש ולשיתוף תוכן ברשתות חברתיות.

מעבר להבדלים בפונקציונליות ניתן לחלק את התוספים לפי צורת ההתקנה וההפעלה שלהם. הסוגים הם:

  • ברירת מחדל – תוספים המוכללים בהתקנה של וורדפרס אבל אינם חלק מוורדפרס עצמו ונדרשת הפעלה שלהם.
    תוסף האנטיספאם אקיזמט הוא אחד מהם.
  • אוטומטיים – אלו תוספים הפעילים תמיד ומרגע שהותקנו אין אפשרות לכבות אותם. התוספים האלו לא נמצאים בספרית התוספים הרגילה אלא בספריה /wp-content/mu-plugins. הדרך היחידה להתקין, להסיר ולעדכן את התוספים האלו אם על ידי שימוש בתוכנת FTP.
    הקוד של תוספים אלו יתבצע תמיד של הקוד של התוספים הרגילים
    סוג התוספים הזה משמש יותר ברשתות אתרים  בהן רוצים להוסיף פונקציונליות לכל תתי האתרים, למשל לצורך הוספה אוטומטית של מפת אתר בשביל מנועי חיפש.
  • תוספי מערכת – אלו תוספים המכילים פונקציונליות המחליפה או נוספת לפונקציונליות של וורדפרס עוד בשלב האתחול הראשוני של וורדפרס לפני ההפעלה של התוספים האוטומטיים.
    דוגמא לתוסף כזה הוא תוסף המחליף את הקוד שמשמש את וורדפרס לשמירה ואיחזור נתונים מבסיס נתונים אחד כך שניתן יהיה להשתמש בשני בסיסי נתונים.

המקור הראשי לתוספים הוא מאגר התוספים של וורדפרס בו ניתן לבצע חיפוש אחר תוספים המיישמים פונקציונליות שהייתם רוצים להוסיף לאתר שלכם. היתרון של המאגר הוא שכל התוספים בו חינמיים והם נבדקים בכדי לוודא שאין בהם רושעות והם משתלבים בצורה מינימלית סבירה באתר ובממשק הניהול.

יתרון נוסף  לשימוש בתוספים במאגר הוא שמתקבלת התראה אוטומטית בממשק הניהול כאשר יוצאת גירסא חדשה לתוסף, וניתן לשדרג את התוסף מתוך ממשק הניהול.

ניתן גם למצוא תוספים חינמיים או בתשלום במקומות אחרים ברשת, אבל רצוי מאוד להזהר בשימוש בהם מאחר שחלק מהם נגועים ברושעות או שאינם כתובים טוב ויוצרים חורי אבטחה באתר שלכם. כמובן שזו הזהרה גורפת ושיש תוספים טובים שאינם במאגר. בגדול אם אתם לא מסוגלים לוודא בעצמכם שתוסף כזה "כשר", התקינו אותו רק עם אנשים אחרים שאתם סומכים עליהם ממליצים עליו.

תוספים יכולים להיות במצב פעיל או לא פעיל. כאשר תוסף אינו פעיל הפונקציונליות שלו לא מתבצעת. תוספים לא פעילים לרוב שומרים על ההגדרות שהזנתם להם כך אין צורך לבצע הגדרה מחדש כאשר מפעילים את התוסף.

מחזור חיים טיפוסי של תוסף "רגיל"

  1. התקנה – מתוך מאגר התוספים דרך ממשק הניהול או דרך העלאת קבצי הקוד של התוסף לשרת.
  2. הפעלה וקונפיגורציה ראשונית
  3. כיבוי – כאשר לא רוצים שתתבצע הפונקציונליות של התוסף
  4. הפעלה, קונפיגורציה וכיבוי לפי הצורך
  5. מחיקה – דרך ממשק הניהול או בעזרת תוכנת FTP

לקריאה נוספת על תוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים