דף קטגוריה

זהו דף המציג פוסטים השייכם לקטגוריה מסוימת. בתלות בערכת העיצוב יתכן שיוצג גם התיאור של הקטגוריה כפי שהוגדר בדף העריכה שלה, בדרך כלל הוא יוצג בראש הדף. הפוסטים יוצגו מסודרים לפי זמן הפרסום שלהם, החדשים יותר מופיעים ראשונים.
חשיבות הדפים האלו באתר היא בינונית בעיקר אם משתמשים בקטגוריות כאמצאי ניווט מרכזי.

כמות הפוסטים המוצגת בדף תהיה לכל היותר המספר המוגדר תחת הגדרת "בעמוד הראשי ובעמודי ארכיון יוצגו לכל היותר" בהגדרות הקריאה. בקטגוריות שבהן יש יותר פוסטים מהמספר הזה ערכות העיצוב אחריות להוסף קישורים לדף קטגוריות בו יוצגו פוסטים אחרים מאותה קטגוריה, קודמים או מאוחרים יותר מבחינת זמן הפרסום שלהם.

עבור כל פוסט יוצג בדרך כלל התוכן המלא או התקציר (תלוי בערכת העיצוב), ותמונה ראשית אם קיימת. בנוסף יוצגו הקטגרויות והתגיות אליהן משויך הפוסט, הכותב שלו, תאריך הפרסום ומספר התגובות לו.

הכתובת של דף הקטגוריות היא שילוב של מזהה הקטגוריה (כברירת מחדל השם שלה) כפי שהוגדר בעריכה שלה, כתובת קטגורית אב אם קיימת כזו, וכתובת הבסיס לקטגוריה כפי שהוגדרה בדף הגדרות מבנה הכתובות.
עבור קטגוריה "מדריך" שהיא  קטגוריה בת של "וורדפרס" וכאשר כתובת הבסיס היא "קטגוריות" הכתובת תהיה mysite.co.il/קטגוריות/וורדפרדס/מדריך

בדף כלולה כתובת של RSS של פוסטים המשויכים לקטגוריה. בעזרת הRSS הזה גולשים יכולים לדעת כאשר מתפרסם תוכן חדש בקטגוריה.
רוב הדפדפנים לא מציגים כיום חיווי כאשר קיימת הפניה לRSS, אבל הם יודעים לזהות אותו כשהוא קיים, וכך גם כלים אחרים.

דברים שכדאי לעשות אם תבנית העיצוב והתוספים שאתם משתמשים בהם מאפשרים זאת:

  • ניווט – הצגת קישורים לקטגוריות בנות וקטגוריות אב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים