מפת אתר

מפת אתר מספקת לגולש מקום מרכזי ממנו יוכל להגיע לכל התכנים שבאתר. מפות האתר נוצרו בתחילה בכדי לספק קישוריות בתוך האתר לכל דף באתר כך שמנועי חיפוש יוכלו לדעת על קיומם של כל הדפים באתר.

כיום המינוח מתיחס לשני סוגים שונים של מפות אתר

  • מפת אתר עבור מנועי חיפוש – בדרך כלל מצוינת כמפת אתר בXML המטרה שלה היא לתת למנועי חיפוש אפשרות לדעת על כל הדפים באתר דרך פרוטוקול מפות האתר, כאשר כיום מכילים במידע לא רק את המיקומים של הדפים אלו גם תמונות ווידאו המוכלים בהם.
    וורדפרס ורוב ערכות העיצוב מספקים בדרך כלל קישוריות פנימית מספיקה עבור מנועי החיפוש ואין בדרך כלל צורך ביצירת מפה כזו רק לצורך הזה, אבל אם יש צורך ישנם תוספים שיכולים ליצר מפות כאלו.
  • מפת אתר עבור אנשים – דף המשמש בעצם כמקום מרכזי ממנו ניתן לנווט באתר. מאחר שניתן לספק למנועי החיפוש אלטרנטיבה בדמות מפת אתר בXML, אין שום צורך שהדף הזה יפנה לכל התכנים באתר ניתן ליצור דף כזה בצורה ידנית או להשתמש בתוספים מתאימים.
    היתרון של דף כזה על שימוש בתפריטים הוא שתפריט מוגבל בכמות התוכן שניתן להציג בו (אי אפשר להסביר לאן הקישור מוביל) ובדרך כלל רובו מוסתר (החלקים שלא בהיררכיה הראשית) ודורש מאמץ מהגולש לקרוא אותו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים