HTML הכרחי

HTML היא שפה בה משתמשים לתאר את המשמעות של התוכן הנוצר עבור האינטרנט. המטרה של השימוש בשפה הזו היא לאפשר לדפדפנים ותוכנות אחרות לא רק להציג את הטקסט שכתבנו אלא גם להתאים את צורת ההצגה למשמעות של התוכן.

למה יש בכך צורך? ניקח כדוגמא את הכותרת של התוכן הנקרא. על נייר אנחנו יודעים שהמשפט הראשון, במיוחד אם הוא מובלט הוא הכותרת, אבל באינטרנט המשפט הראשון באתר הוא בדרך כלל שם האתר ולא הכותרת של התוכן, ואותיות פשוט עוברות ברשת ללא מידע עיצובי על הגודל שלהן.

התבנית בה משתמשים אחראית לארוז את רוב הדברים בתוך הHTML שהאתר מיצר, אבל אין לה יכולות לעזור לנו לכתוב את התוכן בצורה מתאימה.

הדברים שצריך לזכור כאשר כותבים:

  • אין משמעות למספר הרווחים שמפרידים בין מילים – כל כמות של רווחים ושורות חדשות יוצגו שרווח בודד. אחד מהדברים שהעורך הויזואלי עושה הוא להפוך רווחים עוקבים לHTML שיגרום להצגת רווח גם במקרה הזה ( )
  • אין דבר כזה שורה חדשה – מה שאנחנו רגילים לקרוא לו שורה חדשה הוא פשוט עוד סוג של רווח בHTML. אחד מהדברים שהעורך הויזואלי עושה הוא להפוך את הצורה בה אנחנו רגילים ליצור שורות חדשות, על ידי לחיצה על enter, לסוף הפסקה הנכתבת ותחילת פסקה חדשה, או לסימון שורה תחילת שורה חדשה בתוך הפסקה בקוד HTML מתאים (<br>)
  • לתווים ">" ו "<" יש משמעות מיוחדת – התווים האלו לא יכולוים להויע בצורה הזו כחלק מהתוכן. אחד מהדברים שהעורך הויזואלי עושה הוא להפוך את התווים האלו לקוד הHTML המתאים
  • התוכן מחולק תמיד לפסקאות
  • אי אפשר לחלק את התוכן לעמודות – אפשר ליצור טבלאות בעלות שורה אחת לצורך הזה אבל התוצאה אינה גמישה מבחינת יכולת ההתאמה של מיקום טקסט בשתי העמודות.
  • אי אפשר לדעת בודאות מה יהיה הרוחב והגובה שהתוכן (וכל חלק ממנו) יתפוס – (כלומר אי אפשר להתאים תמונה לרוחב או גובה) הרוחב תלוי הרבה פעמים בגודל המסך, ולגבי טקסט ככל שהרוחב גדול יותר הגובה יהיה קטן יותר.
  • כתובות אינטרנט אינן קישורים – mysite.co.il אינה קישור רק בגלל שהיא כתובת, צריך להשתמש בHTML מתאים בכדי לציין שזה קישור

ומה אם חייבים להציג משהו ברמת דייקנות גבוהה, למשל טופס שהגולש אמור להדפיס, למלא ולשלוח חזרה והוא חייב להתאים למה שהתוכנה שלנו יודעת לקרוא? במקרה הזה HTML אינו פתרון מתאים וצריך להכניס תמונה של הטופס לדף ולהורות לגולש להדפיס רק את התמונה, או לצרף דופס PDF או וורד שמכיל את הטופס להדפסה.

אבל לא הכל שלילי וישנם גם דברים שניתן לעשות בHTML בצורה פשוטה יותר, בעיקר מתן מראה אחיד לכל התכנים, למשל אין שום צורך לישר לימין, היישור יתבצע באופן אוטומטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים