מניעת תגובות זבל

הדרך הפשוטה ביותר להימנע מתגובות זבל היא כמובן לחסום את כל התגובות. זה לא מספיק להימנע מהצגת טופס התגובה באתר מאחר ששולחי תגובות הזבל שולחים אותן בין אם הטופס קיים או לא, וצריך בהגדרות הדיון לבטל את הסימון של שתי האפשרויות של "אפשר הצגה של קישורים מאתרים אחרים (פינגים וטראקבקים)" ו "להרשות לקוראים להגיב לפוסטים חדשים". מאחר שהאפשרויות האלו משפיעות רק על תוכן חדש, אם כבר קיים תוכן באתר צריך לבטל את אפשרות התגובות לפוסטים ועמודים קיימים.
בכל מקרה רצוי לבטל את אפשרות הפינגים, במיוחד אם אינכם מבינים ממש במה מדובר. פינגים וטרקבקים משמשים בפועל יותר לשליחת ספאם מאשר ליעוד המקורי שלהם.

אם באתר התגובות הן בטח כלל לפוסטים האחרונים שפורסמו (כך זה בדרך כלל בבלוגים אישיים), ניתן לסגור אוטומטית פוסטים ישנים לתגובות ובכך להקטין את כמות הספאם האפשרית. ההגדרה של מהו פוסט ישן מתבצעת בדף הגדרות הדיון תחת "לסגור תגובות עבור פוסטים בני יותר מ… ימים".

באתרים בהם המגיבים הם די קבועים ניתן להגביל את אפשרות התגובה רק לגולשים המחוברים לאתר ולחייב כל מי שרוצה להגיב לפתוח חשבון משתמש באתר. זה נעשה בהגדרות הדיון תחת "כדי להגיב יש להרשם לאתר ולהתחבר למערכת". הבעיה בשימוש באפשרות הזו היא שהיא תגרום כמעט בוודאות להקטנת מספר המגיבים החדשים.

אם סגירה מסוימת של אפשרות התגובה אינה רלבנטית או אינה מספיקה עבור האתר שלכם, למלחמה אפקטיבית בתגובות הזבל תצטרכו להשתמש בתוספים ייעודיים.

  • תוסף מניעת טרקבקים יגרום לאתר להתעלם לחלוטין מכל הטרקבקים (המשמשים כיום כמעט ורק לספאם) המגיעים לאתר ללא תלות בהגדרות הדיון של הפוסטים/עמודים
  • תוסף האקיזמט, שמטרתו לעזור בזיהוי ספאם לפי תוכן התגובה על ידי שימוש בשירות אקיזמט, מופץ ביחד עם וורדפרס אבל אינו חלק מוורדפרס ולצורך ההפעלה שלו נדרשת הרשמה לשירות האקיזמט.

קיימים עוד הרבה תוספים למלחמה בספאם תגובות במאגר התוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים